söndag 24 juli 2011

Gott och blandat ifrån Sveriges natur

 I skrivande stund har jag inte något direkt tema för mina bilder. Jag blandar högt och lågt ifrån våran natur. Tog en djupdykning i mitt bildarkiv och hittade lite smått och gott som jag vill dela med er.


Lysevattnet tidig morgon

Grästuva i motljus
Backvial

Svärdslilja

Efter en stund stillasittande vid åkerkanten såg jag något som röde sig i gräset. Tog fram kikaren och spanade. Då såg jag en rävunge. Kröp sakta fram för att få en bättre kameravinkel. Plötsligt kom rävungen rätt i mot mig och resten kan ni ju se.


Rävunge
Hämpling (Hane)

Tillsist vill jag visa er en bild ifrån Varholmen där vi ser blomande Blodnäva..........


3 kommentarer:

  1. Blodnävan på ängen, som vi missade och var vid vårat besök fyllt av Kungsmynta istället

    SvaraRadera
  2. Sverige är fantastiskt den saken är klar!

    SvaraRadera

Ge gärna en kommentar eller en åsikt om mina inlägg och bilder