söndag 28 augusti 2011

Långemossen ett Smultronställe

Denna gång vill jag gå tillbaka några månader för att minnas våran härliga månad Maj. Det är i denna månad som allting händer ute i våran natur. Fåglarna får ungar, alla däggdjuren i skogen har kid eller kalvar och det spritter i buskar och grenar. Strax ovanför där jag bor finns ett sjöområde. Det tar mig ca fem minuter att gå upp för åsen och så är man där. Många tidiga mornar har jag tillbringat där och sett och hört naturen vakna till liv. Denna morgon var det mycket dimma över sjöarna och det är svårt att se lövsprickningen på björkar, gräs och blåbars ris. Detta ljus tycker jag bäst om att fotografera. Nu står snart hösten för dörren och man får plocka fram våren och sommaren via sitt bildarkiv.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ge gärna en kommentar eller en åsikt om mina inlägg och bilder