tisdag 27 september 2011

Fototriss del 150: Fönster

Mitt bidrag till fototrissen var lite enklare denna gång tycker jag. Vi som bor runt Västkusten har alltid ett Fönster som vätter mot havet. Fönstret är taget ute vid Marstrandsön en sådan där gör skön maj kväll med varm för sommarbris. Man bara väntar på att det ska bli sommar. Kvällsbilden är tagen på Stora Karlsö Gotland. Min käresta och jag tände lite värmeljus i vår an övernattningstuga som saknade värmkälla. Vi satt ute i mörkret och lyssnade på vågornas brus och iden kom att fota detta fönster. Sista bliden är också ifrån Stora Karlsö och efter många trappsteg så kom vi upp i Fyrtonet och kunde spegla oss i ett Fönster som har gjort många sjöfarare lyckliga när de har seglat i mörkret runt dessa farvattnen.

fototriss.blogspot.com/





4 kommentarer:

  1. Underbara foton, vilka härliga miljöer dom är tagna i. Tycker det ser så mysigt med bilden i mitten. Ett fönster som det lyser i är alltid så inbjudande.

    SvaraRadera
  2. Även en kall o ruggig stuga uppvärmd med oljelampa och några värmeljus är mysigt med rätt person :)
    Bättre utsikt på morgonen och kvällen kan man inte få

    SvaraRadera
  3. Underbar triss du visar oss ser riktigt varmt och mysigt ut i stugan, superfina bilder.

    Tack för att du tog dig tid att titta in hos mig med dom annorlunda bilderna det värmer.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Snygga trissvarianter. Mittbilden är ju bokstavligen lysande. :-)

    SvaraRadera

Ge gärna en kommentar eller en åsikt om mina inlägg och bilder